وزیر کشور گفت: کارآفرینان و صنعتگران باید در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال مسئولیت اجتماعی داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، احمد وحیدی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان، با بیان اینکه این استان باید جایگاه خود را در حوزه اقتصادی بیش از پیش پیدا و مشکلات و عقب افتادگی‌ها را برطرف کند، اظهار کرد: لرستان ظرفیت‌های کم‌نظیری دارد که باید فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران آن را باور کنند.

وی ادامه داد: باید نقشه پیشرفت استان و جایگاه فعالان اقتصادی در یک افق و چشم‌انداز روشن طراحی شود.

وزیر کشور به زنجیره ارزش راهبردی اشاره و عنوان کرد: خاصیت این زنجیره شناسایی ظرفیت‌های استان و چگونگی تبدیل آن به ثروت‌ مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این زنجیره‌ها محدود نیستند بلکه چند استان یا کشور را شامل می‌شود، مهم مرکزیت آن است که تمام زنجیره را اداره می‌کند.


وحیدی خاطرنشان کرد: امروز در انقلاب صنعتی چهارم قرار داریم و بازدهی و موضوعات را باید با این نگاه توسط دفتر مطالعات قوی ارزیابی تا نوع سرمایه‌گذاری مشخص شود.

وی بهره‌وری را در موضوعات اقتصادی مهم عنوان کرد و افزود:  لرستان از استان‌های پرآب کشور به شمار می‌آید، از این‌رو با توجه به طبیعت نادر و فراوانی  آب باید بهره‌وری خود را نشان دهد تا رشد اقتصادی چندین برابر خواهد شود.

وزیر کشور با بیان اینکه باید در حوزه صنعت و تولیدات طراح باشیم و بر لزوم حذف نگاه مونتاژ‌کاری تاکید کرد و گفت:
صنعت ما باید با تولید و صادرات محصولات خود ارز آور باشد، این نگاه به صنعت باعث رشد و بلوغ در این حوزه می‌شود.

وی با بیان اینکه کارآفرینان و صنعتگران باید در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال مسئولیت اجتماعی داشته باشند، افزود:
اگر ترکیب مهارت و کار با صنایع و فعالیت های اقتصادی متناسب باشند بخش بزرگی از مشکلات اشتغال رفع می‌شود که این مهم بر عهده وزارت کار و حوزه دانشگاه‌ها است.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تامین سرمایه روش‌های مختلفی دارد که مرسوم‌ترین آن در ایران بانک محوری است اما تامین مالی از طریق بازار سرمایه و کنسرسیوم‌های بین فعالان اقتصادی، استفاده از سرمایه‌گذار خارجی از روش‌های مناسبی است که امروزه استفاده می‌شود.b_300_0_16777215_00_images_1401_2_photo_2024-04-06_23-51-02.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید