استاندار لرستان گفت: فرهنگ سازی اصل و مهم ترین موضوع در ترویج و ترغیب زوجین برای  فرزندآوری است.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار در جلسه ی قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان که صبح روز پنجشنبه بیست و هشتم اردیبهشت ماه برگزار شد، عنوان کرد: فرهنگ سازی در قالب برنامه های متعددی از جمله کار رسانه ای، تبلیغات و آموزش های چهره به چهره محقق می شود.


وی ادامه داد: برنامه های آموزشی باید کارشناسانه و به گونه ای باشد که به خوبی مخاطبان را به موضوع فرزندآوری ترغیب کند.


استاندار لرستان اظهار کرد: امکانات و دستورالعمل ها به عنوان ابزار مشوق نیزدر مرحله های بعد بسیار تأثیر گذار هستند که باید در نظر گرفته شده و تداوم داشته باشند.


زیویار با اشاره به شرایط حساس موضوع جمعیت در کشور و استان، تأکید کرد: جلسات قرارگاه باید به صورت منظم برگزار شده و هر دستگاه اقدامات خود را به صورت ساماندهی شده ارائه دهد.


وی افزود: کمیته های تخصصی ذیل این قرارگاه نیز باید به صورت منظم برگزار و نتایج آن به صورت مقایسه ای بررسی شوند.


استاندارهمچنین به تأثیرات منفی پیری جمعیت در شرایط کشور، جامعه و آداب و رسوم ها اشاره کرد و گفت: در مسیر ترویج جوانی جمعیت همه ی ما مسئولیم و تمامی دستگاه ها موظف هستند در این راه از تمامی امکانات خود استفاده کنند.


زیویار موضوع پیری جمعیت کشور را یک توطئه از طرف دشمنان خارج از مرزهای کشور قلمداد کرد که در طول سال ها برنامه ریزی  به اذهان ما تزریق شد و گفت: پیشگیری از مسیر پیری مفرط جمعیت و افزایش نرخ موالید برنامه ی دشواری است که عزم هگانی می خواهد.

b_300_0_16777215_00_images_8_photo_2023-05-18_23-57-06.jpg
جلسه ی قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی گودرزی دبیر ستاد ملی جایزه جمعیت کشور و با حضور مدیران کل در استانداری و دستگاه های اجرایی ذیربط برگزار شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید