استاندار لرستان بر معرفی ظرفیت های مختلف استان لرستان به تجار و سرمایه گذاران کشور نیجریه به منظور ایجاد مراودات اقتصادی تأکید کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار در دیدار با سلیمان سفیر کشور نیجریه، گفت: سطح روابط دو کشور در حال حاضر تنها در حد حداقلی و شامل اعزام دانشجویان و مسائل آموزشی می باشد که کافی نیست.
وی عنوان کرد: ظرفیت های مناسبی در لرستان وجود دارند که مشترک بین دو کشور بوده و می توانند مبدل به یک مبنا برای گرم تر و بیش تر شدن روابط  بین دو کشور شوند.
استاندار لرستان تولیدات کشاورزی، دامی، گردشگری، معادن و فلزات را مهم ترین ظرفیت های استان برشمرد که در برخی موارد نقاط مشترکی با کشور نیجریه دارند و تصریح کرد: سفر سفیر کشور نیجریه به لرستان بستری فراهم می کند که این ظرفیت ها به خوبی معرفی شوند و زمینه ی حضور تجار و سرمایه گذاران این کشور در لرستان برای دیدن این ظرفیت ها شکل بگیرد.
زیویار اظهار کرد: حضور تجار و سرمایه گذاران نیجریه در لرستان باید طی سلسله نشست ها و حضور آنها در نمایشگاه های توانمندی های لرستان به وجود آید و سفیر این کشور می تواند زمینه ی این حضور را ایجاد نماید.
وی همچنین برقراری ارتباط هوایی را یک زیرساخت مهم برای مراودات اقتصادی دو کشور قلمداد کرد و گفت: ایجاد پروازهای مستقیم بین ایران و نیجریه در دست پیگیری می باشد که امیدواریم سریع تر این امکان فراهم شود.
استاندار لرستان خواستار برگزاری جلساتی از طرف معاون هماهنگی امور اقتصادی با سفیر نیجریه به منظور معرفی ظرفیت های استان و چگونگی حضور تجار این کشور برای حضور در لرستان شد و عنوان کرد: با رد و بدل شدن سرمایه های انسانی، تجار و سرمایه گذاران می توان قدم های بعدی برای عملیاتی کردن تفاهم نامه ها بین دو کشور را برداشت.
زیویار در ادامه با اشاره به نقاط مشترک دو کشور از جمله این که نیمی از جمعیت نیجریه مسلمان می باشند و همچنین رنجها و مصیبت‌هایی که در دوره های استعمار و استبداد دیده اند، خطاب به سفیر نیجریه و هیأت همراه گفت: ما در ایران با مبارزه و جهاد آشناییم و در این راه بزرگان و نام آوران  بسیاری را  تقدیم ثبات و امنیت امروز انقلابمان کرده ایم.
وی ادامه داد: اگر کشورهای استعمارگر آمریکا و اروپا به پیشرفت صنعتی و رفاه اجتماعی رسیده اند خودشان بهتر می‌دانند که آن را از راه غارت و چپاول سرمایه های مادی و معنوی ملت‌ها و استعمار کشورها به دست آورده اند.
استاندار افزود: تجربه مشترک ملت‌های ستم دیده مظلوم و مستقل جهان اگر چه تلخ اما سرمایه عظیمی ست و می تواند در ایجاد ارتباطات مثبت و موثر به درک مشترک و ایجاد همدلی و همبستگی برادرانه و محکم برای حفاظت ازهمه دستاوردهای فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی این کشور تأثیرگذار باشد.b_300_0_16777215_00_images_8_photo_2023-05-12_00-25-57.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید