معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از اجرای طرح سوخت زباله‌ها با تکنولوژی پلاسما در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، احمدرضا دالوند در جلسه مدیریت پسماند که با حضور معاون وزیر دفاع و صندوق ملی محیط زیست برگزار شد، با اشاره به امحای زباله‌های شهری و بیمارستانی و تولید انرژی با استفاده از تکنولوژی پلاسما، اظهار کرد: وزارت دفاع پس از سال‌ها تحقیق، بررسی و مطالعه که ماحصل آن محصولی دانش‌بنیان است جهت سوخت زباله‌ها با تکنولوژی پلاسما برای اولین بار در کشور به‌صورت پایلوت در لرستان اجرا خواهد شد.b_300_0_16777215_00_images_8_photo_2023-05-11_00-02-27.jpg

وی افزود: پیشرفته‌ترین راه‌حل برای مقابله مدیریت پسماند فن‌آوری پلاسما است که خاکستری بر جای نگذاشته و موجب تولید گازهای خطرناک نمی‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: این طرح در سه یا چهار منطقه استان با اولویت خرم‌‌آباد، بروجرد و شهرهای تحت پوشش و نزدیک به آنها اجرا می‌شود.

وی بر لزوم تشکیل کارگروهی با هماهنگی مدیر کل امور شهری و همکاری محیط زیست و میراث فرهنگی تاکید کرد و با بیان اینکه طرح مذکور بایستی ظرف یک ماه آماده و ارائه شود، عنوان کرد: برای اجرای این طرح فرایندی تعریف شود که هر بخش آن با وظایف مشخص به یک حوزه مرتبط واگذار شود تا کار از حالت فعل شکل عملیاتی بگیرد.

دالوند عنوان کرد: برای منابع مالی این طرح معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری و صندوق ملی محیط زیست اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی به طرح جامع مدیریت پسماند شهری به ‌عنوان یک ظرفیت جهت کسب اطلاعات برای این طرح اشاره کرد و گفت: علاوه بر ظرفیت تامین منابع مالی محیط زیست از دیگر اولویت‌های این حوزه مانند گردشگری طبیعی می‌توان استفاده کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید