مدیر کل امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: توزیع مرغ در سطح شهرهای استان تنها از طریق مراکز عرضه ی معین و خرده فروشی های امین انجام می شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، علی اصغر صفری راد در جلسه ی هماهنگی تنظیم و بررسی وضعیت تولید و توزیع گوشت مرغ در استان، عنوان کرد: توزیع مرغ  از طریق سامانه ی بومی "کابوک" در سطح مراکز عرضه انجام می شود.
وی ادامه داد: سامانه ی «کابوک » به گونه ای طراحی شده است که از خروجی مرغداری ها تا مراکز عرضه و حتی رسیدن به دست مصرف کنندگان را پایش می کند.
مدیر کل امور اقتصادی استاداری لرستان به افزایش کشتار مرغ در سطح استان اشاره کرد و گفت:
: خوشبختانه طی روزهای اخیر در هر شبانه روز بیش از ۱۰۰ تن کشتار مرغ داریم که قاعدتاً باید تمامی نیازهای استان را مرتفع  کند.
وی ادامه داد: البته در مسیر توزیع و با توجه به این که قیمت مرغ در استان های همجوار از استان لرستان بالاتر است، مشکلاتی از جمله خروج مرغ از استان و کمبود در سطح شهرها به وجود آمده است.
مدیر کل امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: با این وجود و با کمک دستگاه های امنیتی خروج مرغ به خارج از استان  کنترل شده است.
صفری راد ضمن تشکر از همکاری نهادهای امنیتی در کنترل تولید و توزیع مرغ در این مدت، گفت: تلاش های شبانه روزی مسئولین ذیربط برای ایجاد ثبات بازار مرغ با قیمت مصوب همچنان ادامه دارد.
وی  همچنین از سعه ی صدر و همکاری مردم برای رفع مشکلات تولید و توزیع مرغ تشکر کرد.
گفتنی است در جلسه ی هماهنگی تنظیم و بررسی تولید و توزیع گوشت مرغ استان که به ریاست مدیرکل امور اقتصادی استانداری لرستان برگزار شد، مدیران کل جهادکشاورزی، دامپزشکی، اماکن، تعزیرات حکومتی و نمایندگان نهادهای امنیتی حضور داشتند.b_300_0_16777215_00_images_8_photo_2023-05-08_10-10-29.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید