معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: عرضه کالاهای مشمول تنظیم بازار در سطح استان کاملا تحت کنترل است و مشکلی در این زمینه در استان وجود ندارد و به  نسبت ب استان های همجوار، لرستان در شرایط خوبی قرار دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، سیروس ابراهیمی عنوان کرد:براساس پیش بینی های انجام شده در استان که «ممکن است اوایل سال جاری با گرامی گوشت مرغ مواجه شویم» این موضوع به مرکز اعلام شد و در استان به اندازه مورد نیاز جوجه ریزی شد.

وی ادامه داد:با تمهیدات انجام شده گوشت مرغ و گوشت قرمز مورد نیاز در استان تامین است و لرستان نسبت به سایر استان ها با توجه به مشکلات کلی در سطح کشور شرایط خوبی دارد.

ابراهیمی با بیان اینکه طی ۱۵ روز گذشته هر روز ستاد تنظیم بازار در استان تشکیل شده است عنوان کرد:تا حدود ۱۰ روز پیش قیمت مرغ در لرستان ۶۳ هزار تومان بوده است که با افزایش نرخ کشوری اکنون قیمت مرغ در استان ۶۸ هزار تومان است.

معاون استاندار با بیان اینکه این قیمت در برخی استان ها از ۶۸ هزار تومان فراتر رفته است ادامه داد:اکنون مرغ کرم بت قیمت ۶۸ هزار تومان در استان در حال عرضه است و در صورت هرگونه کمبود بلافاصله مرغ منجمد توزیع می شود و ظرف ۱۰ روز آینده این تنگنا نیز برطرف می شود.

ابراهیمی گفت:از تاریخ ۲۵ اسفند ماه گذشته تاکنون گوشت با هماهنگی با اتحادیه قاضیان هر روزه گوشت گوساله تر درجه یک با قیمت ۱۵ تا ۲۰ درصد زیر قیمت تنظیم بازار به واحدهای متقاضی پرجمعیت استان در حال توزیع است.

وی با بیان اینکه اکنون سه هزار تن برنج و ۲ هزار تن شکر در انبارهای استان موجود است ادامه داد:۲ میلیون و ۹۴۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده است که این میزان ۲ برابر میزان مصرف استان است.b_300_0_16777215_00_images_8_photo_2023-04-30_01-17-24.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید