b_300_0_16777215_00_images_8_IMG_20230424_203620_818.jpg
وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در مراسم بزرگداشت شهدای دانشجوی استان لرستان با تجلیل از مقام شامخ شهدا، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از بارزترین نمونه های فرهنگی ماست که باید آنرا به دنیا عرضه کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، وزیر علوم تحقیقات و فناوری با حضور در مراسم بزرگداشت ۱۱۵ شهید دانشجوی استان لرستان ضمن ابراز خرسندی از توفیق حضور در کنگره بزرگداشت شهدای دانشجو استان لرستان اظهار داشت: امروز اگر امنیت و آسایشی داریم به برکت خون شهداست.

وی با قدردانی از رزمندگان دفاع مقدس و شهدا گفت: جمهوری اسلامی ایران به لطف خدا و ایثار شهدا ،جزء معدود کشورهایی است که امروز دارای استقلال سیاسی است.

وی توفیقات علمی کشور را در عرصه های بین الملل و موفقیت های اخیر را مرهون ایثار و جانفشانی رزمندگان، آزادگان و سعه صدر خانواده شهدا دانست و افزود: بزرگترین سرمایه هر کشوری فرهنگ آن کشور است و شهدا سرمایه‌های نمادین کشور هستند و نام آنان همواره زینت بخش و ارزش آفرین است‌ و فرهنگ ایثار و شهادت یکی از بارزترین نمونه های فرهنگی ماست که باید آنرا به دنیا عرضه کرد.

زلفی گل تصریح کرد: دانشگاه تحول آفرین و انسان ساز وظیفه دارد، امید و هویت را در دانشجویان نهادینه کند و شرط استخدام و حضور در دانشگاه اعم از یاوران علمی و اعضای هیئت علمی در گرو داشتن باور به نقش تربیتی دانشگاه است.

وی افزود: امروزه در دانشگاه پرسشگری ارزش است و می بینیم دانشجویان بدون هیچ محدودیتی در زمینه های مختلف مطالبه گری و انتقاد می کنند چرا که مطالبه گری در ذات دانشگاه است و محیط دانشگاه با سوال و پرسش رشد و نمو پیدا میکند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به روزآمدی دانشگاه ها گفت: جهت دهی در عرصه آموزش عالی باید به سمت هدف مورد نظر جمهوری اسلامی باشد چون دشمن دانشگاه‌ها را هدف قرار داده و همواره نقاط ضعف را برجسته می کند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اتفاقات بزرگی در کشور رخ داده و دستاوردهای بزرگی در منطقه کسب شده است ،گفت: امروز کشور ها را با قدرت نرم تسخیر می کنند و این توانایی در دست دانشگاه و از طریق علم میسر است. بنابراین هرچه برای توسعه علم و فناوری سرمایه گذاری شود کشور موفق تر خواهد بود و لازم است در این بخش هزینه کرد تا برداشت چند صد برابری داشته باشیم.

وی با تاکید بر آموزش مهارت محور افزود: بهترین مکان برای سرمایه گذاری علمی دانشگاه است و اگر در این زمینه به شکل شایسته هزینه می شد امروز در زمینه های مختلف مشکلات کمتری داشتیم.

🕗 دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

🇮🇷 اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید