b_300_0_16777215_00_images_1401_11_IMG_20230420_083646_680.jpg

یکصدو هجدهمین جلسه ی شورای فرهنگ عمومی استان لرستان به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و با حضور استاندار لرستان،حجت الاسلام حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور ، معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان ، جمعی از مدیران کل حوزه ستادی استانداری و مدیران دستگاههای اجرایی عضو شورا برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار در هجدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان لرستان با اشاره به فرهنگ کار و اشتغال در لرستان و مباحث مطرح شده، گفت : برخی از مقوله های فرهنگی در دوران انقلاب برای عموم مردم جا افتاده بود و تا بعد از انقلاب هم بخوبی تداوم پیدا کرد اما توسط برخی از افراد شاخص در برهه های مختلف، متاسفانه تحت تاثیر قرار گرفت و جهت آن تغییر کرد.

وی افزود: برخی از این جریانات فکری در جامعه ،حوزه، دانشگاه، نظام تعلیم و تربیت و نهاد ها استقرار پیدا کردند و می خواستند مارا به عنوان پازل در مجموعه فکری غرب قرار دهند.

فرهاد زیویار افزود:من اعتقاد دارم تحقیقات در دانشگاه از ریل اصلی خارج شده و تحت شعاع همان جریان قرار گرفته اند و اگر هم کار تحقیقاتی و علمی انجام می شود در قفسه کتابخانه ها جای دارند و بیشتر از این که به درد داخل بخورد مورد استفاده بسته کلی غرب قرار می گیرند.

پیشنهاد برگزاری همایش اشتغال و زنجیره ارزش توسط حوزه و دانشگاه

استاندار لرستان ضمن پیشنهاد برگزاری همایش اشتغال و زنجیره ارزش، گفت:
متولی این امر می تواند هم حوزه و هم دانشگاه باشد اما علی‌رغم درس و مشق فراوان هر دو نهاد برای اجرایی کردن تولیدات علمی تشکیلات لازم را ندارند.

تاکید بر ایجاد زنجیره ارزش و تشکیلات لازم در مبحث اشتغال و کارآفرینی

استاندار لرستان در خصوص فرهنگ اشتغال ، بر ایجاد تشکیلات و زنجیره ارزش در استان تاکید کرد و گفت: به عنوان مثال می توان به ظرفیت سنگ و صادرات آن در لرستان اشاره کرد و لازم است این سنگ به صورت خام به خارج از کشور صادر نشود زیرا به عنوان یک پتانسیل باید برای آن یک زنجیره تولید و فرآوری مهیا کرد.

وی به موضوع روان آب ها در استان لرستان اشاره کرد و از آن به عنوان گنجی در داخل استان نام برد و گفت: در حال حاضر کشورهای مختلف حتی از ظرفیت کویر هم استفاده کرده و برای آن برنامه ریزی می کنند و لازم است مقالات علمی تحت شعاع این موضوعات قرار گیرد و صرفاً برای قفسه کتابخانه ها نباشد.

ریشه های دینی جامعه ما را از آسیب ها مصون نگه داشته است

وی خاطرنشان کرد: لرستان به عنوان سرزمین بلوط مقاوم است و درخت بلوط گرچه ممکن است ظاهرا در اثر ریزگردها و یا آتش سوزی آسیب ببیند ، اما ریشه های بلوط درخت را حفظ و صیانت می کند و امروز هم ریشه های دینی که وجود دارد جامعه ما را از آفات و جریانات مختلف حفظ می کند.


📑 چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲

🇮🇷 اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید