استاندار لرستان در جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: در سال جدید یک میلیون و ۵۵۰  هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده که تا پایان ماه این عدد به میزان مورد نیاز استان خواهد رسید.
b_300_0_16777215_00_images_IMG_20221106_111846_986.jpg
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان،  «فرهاد زیویار» در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با بیان اینکه شرایط تولید مرغ و جوجه‌ریزی در استان نسبت به استان های دیگر مناسب‌تر است، افزود: از ابتدای فروردین ماه سال جاری تاکنون یک میلیون و ۵۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان داشته‌ایم و از تولید کنندگان انتظار داریم جوجه ریزی را تا پایان ماه به میزان مورد نیاز برسانند.

استاندار لرستان در خصوص قیمت نهایی مرغ گفت: مردم استحضار دارند که قیمت مرغ تکلیفی نیست، بلکه عواملی همچون قیمت جوجه یک روزه، قیمت نهاده ،  دستمزد کارگر ، نسبت بین عرضه و تقاضا و حمل و نقل، بر قیمت مرغ تاثیر گذار است.

وی خاطر نشان کرد: آنچه که در خصوص بازار مصرف مرغ متوجه مدیریت استان است، نظارت بر تولید و توزیع ، همچنین نظارت بر تامین نهاده های مورد نیاز مرغداران است که به نحو احسن دنبال خواهد شد.

فرهاد زیویار با اشاره به اینکه قیمت مرغ در استان لرستان نسبت به بسیاری از استان‌های همسایه و سطح کشور چند هزار تومان پایین‌تر است، گفت: ما به دنبال این هستیم که با حفظ منافع تولید کنندگان این فاصله قیمتی را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع جوجه ریزی روی قیمت ماه‌های آینده تاثیر خواهد داشت، در خصوص توزیع مرغ منجمد در استان گفت: مرغ منجمد به اندازه کافی در استان ذخیره شده و حتی اگر به فرض برای ۳۰ تا ۴۰ روز در استان تولید نداشته باشیم _ اگرچه چنین سیاستی در استان و کشور دنبال نمی شود _  مشکلی از نظر تامین مرغ مورد نیاز نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه قیمت ها به میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد،افزود: ما در حال حاضر مرغ منجمد را به اندازه‌ای که تقاضا وجود داشته باشد به عنوان یک ذخیره استراتژیک در کنار مرغ گرم به بازار تزریق می کنیم تا اگر   کم و کسری بود، حق مصرف کننده  ضایع شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید