معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:
محور جدید کوهدشت به مهران در دستور کار وزارت راه قرار دارد
b_300_0_16777215_00_images_1401_photo_2023-02-22_23-23-35.jpg

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی، عصر روز چهارشنبه سوم اسفندماه در دیدار با استاندار لرستان گفت: محور جدید کوهدشت به سمت مهران در دستور کار وزارت راه قرار دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، دکتر خیراله خادمی گفت:  در حال حاضر از مسیرهای روستایی برای تردد به سمت مهران مخصوصا به منظور سفر به عتبات عالیات در کشور عراق استفاده می شود.

وی ادامه داد: با ایجاد محور جدید تردد در این مسیر به ویژه برای زائرین کربلای معلا راحت تر می شود.

معاون وزیر راه اظهار کرد: محور چهار خطه خرم آباد به کوهدشت در تابستان آینده به بهره برداری می رسد.

دکتر خادمی عنوان کرد: عمده ی این محور که حدود ۹۰ کیلومتر می باشد انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز کرد: ادامه ی این محور تا جاده اسلام آباد که حدود ۱۴ کیلومتر می باشد در سال آینده با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

دکتر خادمی در خصوص محور خرم آباد به پلدختر و ترمیم بخش های آسیب دیده این مسیر از سیل سال ۹۸ تصریح کرد: برای پیشبرد عملیات این محور از محل ماده ۵۶ و تهاتر نفت اعتباراتی در نظر گرفته ایم که به زودی پرداخت خواهند شد.

وی گفت: ساخت این محور عملیات سنگینی است اما با اعتباراتی که تخصیص دادیم روند آن در سال آینده تسریع خواهد شد.

معاون وزیر راه همچنین از پروژه ی ریلی استان به عنوان خبر خوش برای مردم لرستان یاد کرد و اظهار کرد: پیرو سفر رئیس جمهوری به استان به زودی و با اعلام وزیر راه و شهرسازی این پروژه با تزریق اعتبارات جدید شتاب بسیار خوبی خواهد گرفت.

دکتر خادمی ساخت محور جدید کوهدشت به مهران را از دیگر برنامه های سفر یک روزه به استان برشمرد و گفت: در حال حاضر از محورهای روستایی برای تردد به ویژه با هدف سفر به عتبات عالیات کشور عراق استفاده می شود.

وی افزود: به یاری خدا برنامه ی محور جدیدی را در دستور کار قرار دادیم که طرح آن را در وزارت ارائه خواهیم کرد.

معاون وزیر راه محور کرمانشاه به اسلام آباد و سپس پلدختر را یکی از پرترافیک ترین محورهای غرب کشور برشمرد و در این خصوص اظهار کرد: حدود ۱۰۰ کیلومتر از این محور نیاز به چهار خطه شدن دارد.

دکتر خادمی تصریح کرد: از استاندار لرستان خواهش کردیم تلاش کنند در سفر آینده ی رئیس جمهوری به استان اعتبار جدیدی برای افزودن به اعتبار قبلی آن به تصویب برسانند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید