b_300_0_16777215_00_images_1401_11_IMG_20230201_132248_596.jpg

نشست خبری استاندار لرستان با اصحاب رسانه برگزار شد؛

دکتر زیویار: پروژه سد معشوره ظرف چندماه ۴درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

در تسریع پیشبرد پروژه ها باید اقتضاعات کشور را در نظر بگیریم

 

نشست خبری استاندار لرستان با اصحاب رسانه عصر سه شنبه یازدهم بهمن ماه و در آستانه ی آغاز دهه فجر برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، استاندار لرستان در این نشست گفت: پروژه سد معشوره ظرف چندماه گذشته ۴درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دکتر فرهاد زیویار عنوان کرد: قبول داریم که این درصد از پیشرفت این پروژه پایین است اما باید اقتضاعات و شرایط حاکم بر کشور را در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: باید بپذیریم که ظرف چندماه گذشته مشکلات سیاسی و اقتصادی زیادی با هدایت عوامل برون مرزی برای کشور به وجود آمد که مانع از پیشرفت پیش بینی شده پروژه ها شد.

استاندار ادامه داد: در این چنین شرایطی باید با کشور و دولت همراه باشیم. 

دکتر زیویار در مورد سایر ابر پروژه های استان از جمله راه آهن خرم آباد-اندیمشک گفت: خوشبختانه پشتوانه های حقوقی سایر ابر پروژه ها از جمله راه آهن ایجاد شده و کارگاه آنها فعال هستند. 

وی همچنین در خصوص خط ریلی خرم آباد-پلدختر اظهار کرد: اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه از محل تهاتر نفت و صندوق ذخیره ارزی اختصاص داده شده است.

 

عملکرد قابل قبول لرستان درتحقق مصوبات سفر رئیس جمهور

استاندار لرستان در این نشست در خصوص عملکرد استانداری لرستان در تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور گفت: استانداری لرستان در تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور عملکرد قابل قبولی داشته است.

دکتر زیویار عنوان کرد: در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان ۱۷۵ مصوبه برای استان در نظر گرفته شد که عمدتا به تکمیل پروژه های نیمه تمام گذشته تعلق داشتند.

وی تصریح کرد: از سال گذشته تا کنون ۱۱مورد از این پروژه ها تکمیل و به بهره‌برداری رسیدند.

استاندار لرستان گاز رسانی به ۱۱۱منطقه و برق رسانی به ۲۱ منطقه از استان را مهمترین این پروژه ها برشمرد.

دکتر زیویار پروژه های با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی را دسته دوم این طرح ها برشمرد و گفت: این گروه نیز شامل ۱۸ مورد هستند که تکمیل سد مروک و ساختمان سد حوضیان مهم ترین آنها هستند.

وی گفت: گروه سوم پروژه ها، طرح های با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت هستند.

استاندار این گروه را ۱۶ پروژه دانست که عمدتا شامل پروژه های راه سازی، ورزشی و بهداشتی درمانی می باشد.

دکتر زیویار تصریح کرد: مابقی پروژه ها نیز پروژه هایی را شامل می‌شود که پیشرفت کمتر از ۸۰ درصد داشته اند.

 

احیای واحد‌های تعطیل تاکید دولت است

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنانش در این نشست خبری گفت: احیا ی واحد‌های اقتصادی و تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل از اولویت های دولت و مورد تاکید آن است.

دکتر زیویار عنوان کرد: از سال گذشته تا کنون بیش از ۱۰۰ واحد اقتصادی راکد و نیمه راکد در استان مورد حمایت قرار گرفته و به روال عادی فعالیت خود بازگشته اند.

وی از ماشین سازی لرستان، سیمان سفیدازنا،یخچال سازی خرم آباد، نساجی بروجرد و داروسازی بایرافلاک ازنا به عنوان مهم ترین این موارد یاد کرد.

 

ظرف یک سال گذشته بیش از ۲۰هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شده است

استاندار لرستان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اظهارات گذشته ی استاندار در خصوص سرمایه گذاری در لرستان با عدد ۲۰ هزار میلیارد تومان، با تایید این رقم گفت: بدون تردید ظرف یک سال گذشته بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در لرستان سرمایه گذاری شده است.

دکتر زیویار تصریح کرد: این رقم بی سابقه ی سرمایه گذاری در استان از سه منبع بخش خصوصی، تسهیلات حمایتی و تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه تامین شده است.

وی در ادامه و به منظور شفافیت موضوع به ذکر چند رقم از سرمایه گذاری بخش خصوصی پرداخت که شامل ۲۳۰۰ میلیارد تومان کارخانه تولید کارتن بسته بندی گهر دورود، ۱۰۰۰ میلیارد تومان در کارخانه سیلیکون متال بروجرد، ۱۰۰۰میلیارد تومان ماشین سازی فردا موتور بروجرد، ۱۰۰۰میلیارد تومان سیمان سفید ازنا، ۱۰۰۰ میلیارد تومان شرکت تولید فروسیلیس بروجرد، ۱۰۰۰ میلیارد تومان استیل کورد سلسله، ۷۰۰ میلیارد تومان تولید روغن گیاهی بروجرد،۵۰۰ میلیارد تومان پالایشگاه پلدختر،۵۰۰ میلیارد تومان سامان کاشی بروجرد، ۵۰۰ میلیارد تومان لاستیک سازی الیگودرز ،۳۰۰میلیارد تومان نساجی بروجرد و ۳۰۰ میلیارد تومان طرح پرورش ماهی سپیددشت و ... بودند.

 

نسخه ی اصلاح شده طرح هفتم توسعه در لرستان به زودی منتشر خواهد شد

استاندار لرستان در این نشست و در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگاران در مورد برش استانی ویژه لرستان در طرح هفتم توسعه کشور، گفت: طرح آمایشی کشور و به تفکیک در استان ها براساس ظرفیت های موجود براساس یک سند کلی ابلاغ شده است.

دکتر زیویار ادامه داد: برش استانی ویژه لرستان نیز در این برنامه انجام شده که در دست اصلاح می باشد.

وی افزود: نسخه ی اصلاح شده که در آن تمامی ظرفیت های استان دیده شده است به زودی منتشر خواهد شد.

 

لرستان در راستی آزمایی سامانه رصد جزو استان های پیشرو است

استاندار لرستان در مورد بحث های مطرح شده در رسانه ها طی روزهای گذشته مبنی بر آمار اشتغال استان گفت: این آمار طبق تعهد دستگاه ها بوده و صرفا براساس لیست افرادی است که تسهیلات اشتغال دریافت کرده اند.

دکتر زیویار تصریح کرد: قطعا این آمارها در تمامی استان ها موجود بوده و راستی آزمایی می شوند.

وی عنوان کرد: در مورد راستی آزمایی آمار ثبت شده جزو استان های پیشرو و ۱۲ استان برتر کشور هستیم.

استاندار ابراز کرد: پس از راستی آزمایی ممکن است این آمار کاهش پیدا کند.

 

رفع موانع اعتباری برای آزادسازی حریم قلعه انجام شده است

استاندار لرستان در مورد آخرین وضعیت آزادسازی حریم اثر تاریخی قلعه فلک الافلاک گفت: تقریبا همه ی موانع اعتباری این موضوع در دی ماه گذشته مرتفع شدند.

دکتر زیویار به برگزاری جلسه ی تعیین تکلیف این موضوع در آذرماه گذشته در محل وزارت دفاع اشاره کرد و عنوان کرد: در این جلسه با حضور مسئولین ذیربط تمامی موانع بررسی و توافقات نهایی برای انجام آن صورت گرفت.

وی تصریح کرد: طی ابلاغیه مورخ ۱۳ دی ماه گذشته از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی ۱۵۰میلیارد تومان اعتبار خاص و ۳۴ میلیارد تومان از بودجه های سالانه به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.

استاندار گفت: ما نسبت به این موضوع مصمم بوده و آزاد سازی قلعه جزو ۴ پروژه ی مهمی بود که از اول شروع کار در لرستان به صورت ویژه پیگیری کردیم.

 

آمار تورم لرستان قابل بازبینی است

استاندار لرستان در این جلسه در خصوص قرار گیری لرستان در صدر تورم استان ها، ابراز کرد: آمار تورم در لرستان قابل بازبینی است.

دکتر زیویار تصریح کرد: اگر به قیمت کالاهای اساسی توجه کنیم متوجه می شویم که قیمت خیلی از کالاها در لرستان از استان های دیگر بیشتر نیست.

وی ادامه داد: یکی از اقلامی که تورم زیادی در سال های اخیر در لرستان داشته است مسکن می باشد.

استاندار گفت: افزایش زیاد قیمت مسکن عامل اصلی بالا بودن نرخ تورم لرستان است وگرنه در سایر کالاهای اساسی به نسبت سایر استان ها اختلاف چندانی نداریم.

 

اختلاف نظر استاندار با نمایندگان مجلس صحت ندارد

استاندار لرستان در واکنش به صحبت یک خبرنگار مبنی بر اختلاف نظر استاندار با نمایندگان مردم، گفت: این موضوع صحت ندارد.

دکتر زیویار عنوان کرد: نمایندگان، خبرنگاران، استاندار و مدیران دستگاه ها تماما ظرفیت های استان بوده و نباید نادیده گرفته شوند.

وی ادامه داد: قرارگیری هر کدام از این جایگاه های حقوقی در مقابل هم در نهایت به ضرر استان خواهد بود.

استاندار اظهار کرد: البته ممکن است در برخی مواقع اختلاف سلیقه باشد اما این به معنی تقابل نیست.

دکتر زیویار به انتصاب مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اشاره کرد و گفت: قاطبه ی مجمع نمایندگان روی انتخاب ایشان نظر مثبت داشتند و بنده هم برای این انتخاب به آن احترام گذاشتم.

 

ماجرای استیضاح شهردار خرم آباد و موضع استاندار لرستان

استاندار لرستان در مورد ماجرای استیضاح شهردار خرم آباد توسط اعضای شورای شهر و موضع گیری در این مورد، گفت: چند روز پیش با شهردار خرم آباد جلسه داشتیم و ایشان گفتند که برخی از اعضای شورای شهر سوالاتی پرسیدند.

دکتر زیویار ادامه داد: شهردار خرم آباد در آن جلسه اذعان کرد که به زودی در جلسه اعضای شورای شهر به این سوالات پاسخ خواهند داد.

وی افزود: ما به این رویه احترام گذاشته و منتظر می مانیم که مشخص شود چه سوالاتی مطرح و چه پاسخ هایی از طرف شهردار داده خواهد شد.

استاندار در مورد بحث های مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر نقش استاندار در عزل برخی از اعضای شورای اسلامی شهرها، تصریح کرد: در این باره یک هیات متشکل از رئیس دادگستری استان، دو نفر از نمایندگان مردم در مجلس و استاندار لرستان تصمیم می گیرند.

وی افزود: استاندار نیز مانند سایر اعضا یک رای دارد، ضمن این که سایر اعضای این هیات مستقل از استانداری بوده و تحت نفوذ استاندار نمی باشند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید