b_300_0_16777215_00_images_1401_IMG_20230131_215832_373.jpg

عصر امروز نشست خبری استاندار لرستان با حضور اصحاب رسانه به مناسبت آغاز دهه فجر برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان دکتر زیویار در برنامه نشست خبری ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک رجب به ویژه میلاد بزرگ مرد تاریخ بشریت،حضرت علی(ع) و تبریک ایام ا.. دهه فجر اظهار داشت: دهه فجر صرفنظر از واقعه بزرگی که در آن اتفاق افتاده همواره به عنوان یک فصل و ارائه کارنامه برای مدیران دولت و دست اندرکاران مورد استفاده قرار می گیرد.

انقلاب اسلامی ماحصل دو قرن مبارزه و مقابله با استعمار و استبداد

استاندار لرستان تصریح کرد: دهه فجر مقطع خاصی است که اتفاق و انقلاب بزرگی در آن به وقوع پیوسته و صاحب نظران و نظریه پردازان حوزه انقلاب و تحولات اجتماعی را شگفت زده کرده بطوری که تئوری های مختلف در یک حدی دچار مسئله شدند و صدها کتاب به یکباره درخصوص چرایی و چگونگی انقلاب اسلامی به نگارش درآمد.

دکتر زیویار با بیان اینکه معادلات منطقه‌ای و حتی جهانی هم به نحوی با وقوع انقلاب دچار مسئله شد،گفت: البته این واقعه به صورت دفعی و لحظه ای شکل نگرفت بلکه انقلاب اسلامی ماحصل دو قرن مبارزه و مقابله با استعمار و استبداد بود که به نتیجه رسید.

عمده خصیصه انقلاب اسلامی
تبدیل نتوانستن به توانستن است

وی افزود: استعمار و استبداد قریب ۲۰۰ سال با سلطه و استبداد در دوره های مختلف خسارات سنگینی را به ملت ایران وارد کرد و منجر به این شده بود که موضوع نتوانستن برای ایرانی ها در دنیا جا بیفتد ولی انقلاب اسلامی این نگاه تحقیر آمیز را معکوس و ورق را به رهبری امام(ره) برگرداند و این کاری بود که آن ابر مرد با همراهی مردم انجام داد و بیش از چهار دهه است که استکبار جهانی برای مقابله با انقلاب دچار مسئله شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه اگر بخواهیم عمده خصیصه انقلاب را در یک عبارت خلاصه کنیم؛ تبدیل نتوانستن به توانستن است،گفت: خدای بزرگ را شکر گذاریم برای این استعدادی که در ذات ملت ایران گذاشته و قبل از وقوع انقلاب اسلامی هم پرتوهایی از آن تجلی می کرد ولی با وقوع انقلاب ابعاد و اشکال دیگری پیدا کرد و به عنوان یک ظرفیت در قالبی برای همه آزادی خواهان به عنوان یک الگو و مرجع قرار گرفت.

وی افزود: ایران و ایرانی همواره ظرفیت های خارق العاده‌ای را از خود ابراز می‌کند و هرگاه به پشتوانه ظرفیتهای ،ملی، فرهنگی ، اسلامی و ایرانی پا به میدان گذاشته هم برای خودش و هم برای ملت های خارج از چهارچوبه سرزمینی نجات بخش بوده به گونه‌ای که با گذشت بیش از ۴ دهه از انقلاب اسلامی که به معنای واقعی برآمده از قدرت ملی مردم با اتکاء به قدرت الهی است همان تعبیر نتوانستن را تبدیل به توانستن کرده و با تحمل سختی ها ،همه حجمه ها را از سر گذرانده و با الگو قرار دادن نهضت عاشورای حسینی،این اعجاز را از خودش ابراز کرد.

ملت ایران به معنای واقعی جایگاه والا و قابل ستایشی دارد

استاندار لرستان تصریح کرد: این انقلاب با کمترین امکانات و با کمترین خشونت از طرف مردم و همراهان حضرت امام(ره) با مقاومتی مثال زدنی معادلات منطقه و جهان را تحت شعاع قرار داد و در بعد اجتماعی و فردی یک تحول معجزه آسا بود که در بعد فردی نمی توان معادل شهیدانی چون مطهری ها ،حاج قاسم ها ،حاج همت ها و حتی جوانانی مثل شهید حججی ها را در دنیا پیدا کرد.

استاندار لرستان در بعد اجتماعی با اشاره به حجمه و توطئه اخیر دشمنان نظام گفت: ملت ایران به معنای واقعی جایگاه والا و قابل ستایشی دارد و باید در مقابلش کُرنش کرد. کار ملت بزرگ ایران در هشت سال دفاع مقدس و تحمل و مقاومت در برابر چهل و چند سال تحریم ظالمانه در بین ملت های دنیا بینظیر است و این ملت توانست سه ماه جنگ جهانی و ترکیبی را از سر بگذراند.

دکتر زیور یار گفت: امام خمینی (ره) جزء این ملت بود و قدر این ملت را می دانست که عمر و جان خود را برای این ملت صرف کرد و آن کار بزرگ را رقم زد.

وی افزود: مقام معظم رهبری قدر این ملت را میداند که الان در دنیا مورد هجمه استبداد و استعمار قرار گرفته است.
دانشمندان هسته ای و عام، اهل قلم، ادب و فرهنگ که برای قلم و تخصص آنها کسی نمی تواند قیمت تعیین کند قدر این ملت را می دانند و کسانی که برای دفاع از انقلاب همواره وسط میدان هستند کسی نمی تواند برای آنها حدی تعیین کند.

استاندار لرستان خطاب به اصحاب رسانه گفت: وظیفه شما بخاطر پر رنگ بودن بعد رسانه در رابطه با مردم ایران و حجمه های سنگینی که به ملت وارد شد،بسیار سنگین است و با همتی که به خرج داده اید ،به عنوان جهادگران حوزه تبیین، وظیفه شما اگر بیشتر از بنده نباشد ، کمتر نیست.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید