b_300_0_16777215_00_images_1401_11_IMG_20230122_121931_910.jpgb_300_0_16777215_00_images_1401_11_IMG_20230122_121923_586.jpg

 

دکتر منعمی در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر لزوم فعال نموده کمیته های ذیل کمیسیون تاکید کرد . 

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان، پنجمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی،  هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به ریاست دکتر منعمی و با حضور مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط برگزار شد.  

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: در این جلسه گزارشات دستگاههای اجرایی استان در زمینه اقدامات صورت گرفته در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح استان ارائه شد . 

 

دکتر منعمی اظهارداشت: به منظور بهبود عملکرد و اثربخشی عملکرد لازم است دستگاه های اجرایی کارکرد سامانه جامع تجارت و سامانه انبارها و بهره گیری از این ظرفیت ها را در دستور کار خود قرار دهند . 

 

وی ادامه داد: در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رهگیری نقاط عرضه کالا، مسیر و مقصد دریافت آن از نکاتی است که تاثیر بسزایی در کنترل وضعیت دارد و این مهم با استفاده از سامانه های موجود به خوبی امکان پذیر خواهد بود. 

 

معاون استاندار لرستان افزود: موضوع قاچاق دام زنده در استان از دیگر موارد مهمی بود که در این جلسه مطرح شد و با توجه به اینکه لرستان از تولید کنندگان دام در کشور به شمار می آید، مقرر شد دستورالعمل ابلاغی در این رابطه پس از بررسی و رفع نقایص موجود در کمیته مطرح و اجرایی شود. 

 

دکتر منعمی نوری تاکید کرد: کمیته های زیرمجموعه این کمیسیون به دلیل اهمیت بالای نقش آنها در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به صورت فعال در فضای تهیه وتوزیع کالا در سطح استان و همچنین کنترل مبادی های ورودی و خروجی نظارت مستمر داشته باشند . 

 

وی یادآور شد: در حال حاضر گشت های نظارتی توسط دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان فعال هستند و لازم است که برخورد با تخلفات به صورت نظام مند اقدامات خود را اجرایی کنند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در پایان افزود: کد گذاری کالاها و استفاده از سامانه های موجود نقش مهمی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا ایفا خواهد کرد و ساختار جدیدی نیز در این رابطه تعریف خواهد شد که به بهره وری عملکرد کمیسیون کمک می کند .

 

🕒 یکشنبه دوم بهمن ماه ۱۴۰۱

🇮🇷 اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید