b_300_0_16777215_00_images_1401_10_IMG_20230120_203019_242.jpg

دکتر ساداتی نژاد: کشت دیم لرستان در کشور سرآمد است

 

لرستان یکی از قطب های شیلات کشور است

 

 

وزیر جهادکشاورزی جمعه سی ام دی ماه، با حضور در استان لرستان از چند طرح کشاورزی، شیلات و آبخیزداری شهرستان پلدختر بازدید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، دکتر سید جواد ساداتی نژاد در این خصوص گفت: کشت دیم استان لرستان در کشور سرآمد است.

وی با اشاره به ظرفیت های بی نظیر استان در کشاورزی و دامپروری، عنوان کرد: مردم منطقه ی لرستان در طول تاریخ همواره در کشاورزی و دامپروری ابداعات و ابتکارات زیادی داشتند.

 

 

لرستان یکی از قطب های شیلات کشور

وزیر جهادکشاورزی در ادامه به ظرفیت های لرستان در شیلات اشاره کرد و گفت:

لرستان یکی از قطب های شیلات کشور است.

دکتر ساداتی نژاد عنوان کرد: شیلات یکی از ظرفیت های تولید اشتغال و ثروت است که زمینه ی توسعه ی آن در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: به همین منظور در طرح تحول شیلات سهمیه برای استان در نظر گرفته خواهد شد.

 

 

با کمک استاندار لرستان سازوکار جبران خسارات ناشی از سیل گذشته ارائه می شود

وزیر جهاد کشاورزی در مورد خسارات بخش کشاورزی در سطح شهرستان پلدختر تصریح کرد: این اراضی حدود ۴۰۰ هکتار می باشند که بنا بوده برای آنها زمین معوض در نظر گرفته شود که به دلیل نبود زمین کافی محقق نشد.

دکتر ساداتی نژاد افزود: امیدواریم بتوانیم با کمک استاندار و نماینده ی مردم شهرستان برای تامین این مطالبه سازوکاری به وجود آوریم.

 

 

تامین منابع آب یکی از زیرساخت های مهم صیانت از روستاهاست

وی همچنین تامین منابع آب را یکی از مهم ترین زیرساخت ها برای محافظت از روستاها در پلدختر عنوان کرد و گفت: در شهرستان پلدختر بیش از۳۰۰ روستا وجود دارد که برای صیانت از آنها باید طرح های آبخیزداری، کشاورزی و دامپروری را در آنها تقویت و حمایت کنیم. 

وزیر جهاد کشاورزی همچنین به بازدید از چند طرح آبخیزداری در شهرستان پلدختر اشاره کرد و عنوان کرد: اعتبارات خوبی برای آبخیزداری اختصاص دادیم که انتظار داریم تا قبل از پایان سال به پروژه های مطالعه شده اختصاص داده شوند.

 

 

حضور در پلدختر با دعوت استاندار و نماینده مردم پلدختر انجام شد

دکتر ساداتی نژاد در مورد حضور در شهرستان پلدختر، تصریح کرد: حضور در پلدختر به دعوت استاندار لرستان و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی انجام شد.

وی به بازدید و بررسی چند پروژه دیگر از جمله باغات، اراضی شیب دار در این حضور اشاره کرد و ابراز کرد: برای اراضی شیب دار اعتباراتی از گذشته تخصیص داده شده که خوشبختانه بخش عمده ای از آن در استان جذب شده اند.

وزیر جهادکشاورزی در پایان ابراز امیدواری کرد چند پروژه مدیریت منابع آب که اعتبارات آنها جذب شده اند تا پایان امسال به بهره برداری برسند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید