b_300_0_16777215_00_images_IMG-20220611-WA0027.jpg

 

 دکتر زیویار در پیامی فرا رسیدن دهم تیرماه روز صنعت و معدن را به فعالان این عرصه تبریک گفت. 

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان در متن پیام دکتر زیویار آمده است: 

 

بسمه تعالی

 

صنعت و معدن از مهمترین عوامل اشتغالزایی، رفع محرومیت و ایجاد ارزش‌افزوده سهم قابل‌توجهی از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده و نقش بی‌بدیلی در اقتصاد کشور برعهده ‌دارد. 

توسعه صنعتی کشور و ایفای نقش بیشتر این بخش در رشد و بالندگی اقتصاد، نیازمند نگاه جدی به ظرفیت ها و توان داخلی است.

 

امروزه با وجود شرایط سخت تحریم ها، درخشش بارقه‌های امید و پویایی و حرکت، همچنان از بخش صنعت کشور بر فضای جامعه می‌تابد و ظرفیت‌های گسترده صنعت و معدن مسیری درخشان برای پیشرفت تولید، اشتغال و صادرات متصور خواهد بود .

 

در اوج تحریم های ناجوانمردانه قدرت‌های بزرگ که هدفی جز تضعیف اقتصاد کشور ندارند، بهره‌برداری و استخراج معادن در کنار تولید انواع مواد معدنی، همچنین تولید محصولات با ارزش‌افزوده در زنجیره محصولات معدنی و فولادی در سالیان اخیر با رشد قابل‌توجهی روبه‌رو بوده است و سهم عمده‌ای از سبد صادرات غیرنفتی کشور را محصولات معدنی در حلقه‌های اول زنجیره ارزش به خود اختصاص داده است.

صنعتگران و معدنکاران هم استانی با عزمی جهادی و با بهره‌گیری از اقتصاد دانش‌بنیان، بومی‌سازی و تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و معدن، توسعه صنعت و ارتقای شاخص‌های اقتصادی را مجدانه دنبال می‌کنند.

روز صنعت و معدن فرصت مغتنمی است تا تلاش‌ها و زحمات صنعتگران و معدنکاران استان را ارج نهاده و بار دیگر عهد ببندیم که برای پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی دست از تلاش بی وقفه برنداریم .

 

اینجانب با آرزوی سربلندی و عزت، دهم تیرماه روز صنعت و معدن را بر تمام تلاشگران، کارآفرینان، کارگران و زحمتکشان این عرصه در لرستان تبریک و تهنیت عرض می نمایم و توفیق روزافزون تمامی مجاهدان خط نخست جهاد اقتصادی در جبهه تولید را از درگاه ایزد متعال خواهانم .

 

 

               فرهاد زیویار

               استاندار لرستان

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید