روشن ضمیر از برگزاری مصاحبه تخصصی پذیرفته شدگان صف و ستاد وزارت کشور در هشتمین آزمون استخدامی در سه بخش سوابق آموزشی و پژوهشی، دانش و مهارت شغلی و روانشناسی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مدیرکل توسعه منابع انسانی وزارت کشور گفت: با توجه به اعلام نتایج اولیه و افراد مجاز شده در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ و اعلام زمانبندی و بررسی مدارک مورد اذعان در زمان ثبت نام، فرآیند مذکور با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور و به صورت هماهنگ و یکپارچه در کلیه استانها و ستاد وزارت کشور انجام پذیرفت که نتایج بررسی مدارک و صورتجلسات آنها نهایی و در سایت سازمان سنجش بارگذاری گردید.
وی افزود: بر اساس آخرین نتایج اعلامی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور تعداد ۳۷۸۳ نفر داوطلب مجاز برای بررسی مدارک اعلام گردید که از این میان، تعداد ۱۹ نفر با ارائه درخواست کتبی، انصراف خود را از ادامه فرآیند اعلام نمودند، ۶۷ نفر نیز در مدت زمان اعلام شده مراجعه نکردند و تعداد ۱۱۸ نفر نیز به دلایل مندرج در دفترچه آزمون، فاقد شرایط مجاز ارزیابی شدند.
روشن ضمیر در ادامه با توجه به اعلام سازمان اداری و استخدامی، مبنی بر اینکه فرآیند مصاحبه افراد نهایی در فروردین ماه سال جاری انجام و به اتمام خواهد رسید، گفت: فرآیند مذکور بعد از اعلام نتایج نهایی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور صورت خواهد پذیرفت، البته در برخی استان ها و برخی شغل محل ها، کلیه افراد مجاز شده در بررسی مدارک مورد تایید قرار گرفتند که به دلیل تطابق لیست اولیه و لیست نهایی فرآیند مصاحبه ها با داوطلبان از امروز آغاز شده است ولی در سایر استان‌ها به دلیل جابجایی احتمالی افراد مجاز، فرآیند مصاحبه با تأخیر آغاز خواهد شد. در هرحال ملاک نهایی، لیست اعلام نتایج  و کارنامه سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود.
مدیرکل توسعه منابع انسانی وزارت کشور ادامه داد: مصاحبه در سه بخش برنامه ریزی شده است که بخش اول آن مربوط به سوابق آموزشی و پژوهشی و بخش دوم آن مربوط به دانش و مهارت شغلی و بخش سوم آن به روانشناسی اختصاص دارد.
روشن ضمیر شیوه اجرا با ابلاغ چارچوب و ضوابط مندرج در دفترچه و بخشنامه های سازمان اداری و استخدامی و با تشکیل کمیته های مصاحبه و مشارکت کانون های ارزیابی مورد تایید انجام می شود. در خصوص سهمیه های قانونی نیز نمایندگان سازمانهای مربوطه در جلسه حضور خواهند داشت. در انتهای فرآیند، نمرات مصاحبه نیز در سایت سازمان سنجش برای افراد پذیرفته شده قطعی اول و دوم با مبنای ۷۰ درصد نمره کتبی و ۳۰ درصد نمره مصاحبه اعلام خواهد شد.
مدیرکل توسعه منابع انسانی وزارت کشور در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می رسد نتایج قطعی بررسی ها حداکثر تا ده روز دیگر از طرف سازمان سنجش آموزش کشور اعلام گردد که در سایت وزارت کشور و استانداری ها قابل رویت و پیگیری خواهد بود. به افراد مجاز شده توصیه میگردد با مرور معلومات و تجارب خود، آمادگی ذهنی و روحی لازم را برای فرآیند مصاحبه داشته باشند، تا بتوانند از فرصت حاصل شده استفاده مناسب نمایند و با ورود به خانواده بزرگ وزارت کشور، در روند تحقق مأموریت ها در کشور، نقش آفرینی کنند.

منبع :پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور

b_300_0_16777215_00_images_02e0693e-1a9e-44e4-a1fd-0173dc62eacb_1.jpg